Skip to main content

Konsten att ta skoj
På högsta allvar

Varumärke – kampanjkoncept – grafisk profil

Glada människor lever längre. Det är känt sedan länge. Som leverantörer av fest och skoj, hyllar Partykungens varumärke de som tar glädje på allvar – de som anstränger sig för att få oss andra att skratta mer, våga mer och leva mer. Under stridsropet “Fight boredom” tar Partykungen kampen mot tristessen.
Glada människor lever längre. Det är känt sedan länge. Som leverantörer av fest och skoj, hyllar Partykungens varumärke de som tar glädje på allvar – de som anstränger sig för att få oss andra att skratta mer, våga mer och leva mer. Under stridsropet “Fight boredom” tar Partykungen kampen mot tristessen.

Tre år av
Fight boredom

Våren 2021 fick vi världens roligaste uppdrag: att få Partykungens varumärke att kännas. Samma höst kunde Partykungen visa upp sig i sin nya kostym, med en vässad tonalitet och spetsad identitet. Från att vara svartvita och enkla att kopiera, skiner de numer som en discokula på fest.

Sedan 2021 har vi fortsatt måla Partykungen med regnbågspensel. Under stridsropet “Fight boredom” har vi tagit fram 16 reklamfilmer och spelat in otråkiga växelsvar. Vi har designat nya förpackningar till deras bästsäljare och klätt deras digitala närvaro med tusentals konfettiregn i form av tema- och kampanjbilder. Inte ens Partykungens egna postpaket har kunnat gömma sig från donutfrosting. Deras kärlek för skoj ska ju genomsyra allt de gör!

Att våga slåss mot tristessen har gett resultat, också.
Mer om det snart.

Det är smart att ta skoj på allvar

Det visar varumärkesundersökningar som SIFO och andra undersökningsbolag gjort. Resultaten visar att Partykungen blivit top-of-mind när det gäller partyprylar och skoj på ynka tre år. De har till och med passerat sin största konkurrent i igenkänning.

Det är smart att
ta skoj på allvar

Det visar varumärkesundersökningar som SIFO och andra undersökningsbolag gjort. Resultaten visar att Partykungen blivit top-of-mind när det gäller partyprylar och skoj på ynka tre år. De har till och med passerat sin största konkurrent i igenkänning.

Pang! Rätt in i hjärtat.

Partykungen allra heligaste plats är deras e-handel. Deras VD, Joel, byggde den från grunden när han ville ge sin mamma ett jobb i födelsedagspresent (hur fint?!). Att få komma in utifrån och peta i företagets självaste hjärta är inte bara ett jobb. Det är ett förtroende som kräver kirurgisk fingertoppskänsla.

En webb för människor (och inte bara spindlar)

Googles sökspindlar är både snabba och smarta. I alla fall när de listar ut vilka sidor som ska rankas högt eller inte bland sökresultaten. Partykungens webb var stöpt för just dem. Samtidigt är det människor som klickar på köp-knappen, och människor måste känna något för varumärket. Tillsammans med Partykungen gav vi därför e-handeln lite mänsklig kärlek. Exempelvis genom att ingjuta festfeeling i allt från navigering och sidstruktur till startsida och temasidor. Allt för att balansera SEO med varumärke, för en webb som passar både människor och spindlar.

Resultat så här långt

+28%

Spontan kännedom

+40%

Reklamerinran

+26%

Förstahandsval

”Vi är extremt nöjda med samarbetet med Lebowski. Deras kreativa vision och professionalism har verkligen tagit vår grafiska profil och kommunikationsstrategi till nya höjder. Tillsammans har vi skapat en identitet som verkligen speglar Partykungens unika varumärke och värderingar, och vi ser fram emot att fortsätta vår framgångsrika samarbetsresa framåt.”

Joel Svensson, VD och grundare

Kund: Partykungen Joel, Janne, Emilia, Erik och Jacob
Film: Dan Sjunnesson
Musik: Studio Rymdklang Fredrik och Clas
Styling: Carina Lundgren
Mediabyrå: Frank Agency Thomas och Tobbe
PR: Gul PR Ville Hanzén