Partykungen
Partykungen är helt omöjliga att motstå, vi kan i alla fall inte värja oss. För där Partykungen är, där vill vi också vara. Och allt Partykungen rör vid, det vill vi ha. Så när de frågade chans sa vi självklart JA.
Partykungen är helhetsleverantören av fest och glädje. Från huvudkontoret i Gävle har de sedan 2009 pumpat ut skoj till festsugna livsnjutare i hela landet. All försäljning sker digitalt och sedan starten har företaget lanserats i Danmark, Norge och Finland. I shoppen finns över 35 000 artiklar och det är här du hittar allt som gör livet lite roligare. Från maskeradkläder och ballonger till udda inredning och spel.
Med tydliga tillväxtmål var det dags att ta ett helhetsgrepp. År 2025 ska Partykungen omsätta en halv miljard – en fördubbling av dagens omsättning. En större Sifo-undersökning visade att varumärkeskännedomen är låg och att få vet vad Partykungen egentligen sysslar med. Uppdraget blev framför allt – att jobba för att Partykungen ska kännas. Alla ska veta vad Partykungen är och vad de står för.
Arbetet med att nylansera Partykungen som varumärke har börjat. Stort och smått. Högt och lågt. Ett helhetsgrepp som nosar överallt. För Partykungen innefattar det bland annat ny grafisk profil, hemsida, logga och vässad tonalitet. Från rationellt till emotionellt. Och händer inget oväntat så lär 2021/2022 bli festens år. Håll utkik efter Partykungen i ny skrud.
Partykungen
ger oss FOMO!
varumärke – positionering – grafisk profil
Partykungen är helt omöjliga att motstå, vi kan i alla fall inte värja oss. För där Partykungen är, där vill vi också vara. Och allt Partykungen rör vid, det vill vi ha. Så när de frågade chans sa vi självklart JA.
Partykungen är helhetsleverantören av fest och glädje. Från huvudkontoret i Gävle har de sedan 2009 pumpat ut skoj till festsugna livsnjutare i hela landet. All försäljning sker digitalt och sedan starten har företaget lanserats i Danmark, Norge och Finland. I shoppen finns över 35 000 artiklar och det är här du hittar allt som gör livet lite roligare. Från maskeradkläder och ballonger till udda inredning och spel.
Med tydliga tillväxtmål var det dags att ta ett helhetsgrepp. År 2025 ska Partykungen omsätta en halv miljard – en fördubbling av dagens omsättning. Efter en större Sifo-undersökning visade det sig att varumärkeskännedomen är låg och att få vet vad Partykungen egentligen sysslar med. Uppdraget blev att uppdatera varumärket med ny kostym och nytt innehåll. Men framför allt – att jobba för att Partykungen ska kännas. Alla ska veta vad Partykungen är och vad de står för.
Arbetet med att nylansera Partykungen som varumärke har börjat. Stort och smått. Högt och lågt. Ett helhetsgrepp som nosar överallt. För Partykungen innefattar det bland annat ny grafisk profil, hemsida, logga och vässad tonalitet. Från rationellt till emotionellt. Och händer inget oväntat så lär 2021/2022 bli festens år. Håll utkik efter Partykungen i ny skrud.
”Vi sökte och hittade en partner som förstår vår speciella kultur och tonalitet, humorn och glädjen. Lebowski är ett tight litet team. Små nog att hålla en tydlig kommunikation, stora nog att ta över ansvaret och leverera en helhetslösning.”
Janne Waxin, Head of Office på Partykungen
”Vi sökte och hittade en partner som förstår vår speciella kultur och tonalitet, humorn och glädjen. Lebowski är ett tight litet team. Små nog att hålla en tydlig kommunikation, stora nog att ta över ansvaret och leverera en helhetslösning.”
Janne Waxin, Head of Office på Partykungen
Kund: Partykungen Joel, Janne, Emilia och Jacob
Film: Studio CA Dan Sjunnesson
Mediabyrå: Frank Agency Thomas och Tobbe
PR: Gul PR Ville Hanzén