IT har aldrig
IT har aldrig
varit otrassligare
Varumärke – Positionering – Grafisk profil
IT-branschen kan, för oss oinvigda, kännas som ett svart hål av komplicerad teknik och avancerad terminologi. Därför är det extra viktigt att inte krångla till saker i onödan. Att förklara så att alla förstår. Att bjuda in, i stället för att stänga ute.
Ricoh IT-partner har under lång tid varit en betydande leverantör av skrivare och kopiatorer. Men under de senaste åren har deras erbjudande breddats. Därför behövde de ett nytt namn och ett nytt uttryck som bättre speglar vilka de är och vad de erbjuder.
IT-branschen kan, för oss oinvigda, kännas som ett svart hål av komplicerad teknik och avancerad terminologi. Därför är det extra viktigt att inte krångla till saker i onödan. Att förklara så att alla förstår. Att bjuda in, i stället för att stänga ute.
Ricoh IT-partner har under lång tid varit en betydande leverantör av skrivare och kopiatorer. Men under de senaste åren har deras erbjudande breddats. Därför behövde de ett nytt namn och ett nytt uttryck som bättre speglar vilka de är och vad de erbjuder.
De ville utmana branschen och vara något annat än sina konkurrenter. Och slippa vara stora, tråkiga och låta supertekniska för att leverera den bästa lösningen. De värnar om sina relationer, och levererar inte lösningar som är onödigt komplicerade utan precis det som kunden behöver. Och förutom att deras nya uttryck ska visa deras breda erbjudande och trygga leveranser, ville de att det ska representera alla som jobbar där. Namnet skulle kännas kul, minnesvärt och proffsigt. Därför hjälpte vi dem att ta namnet Itsy.